Ondokuz Mayıs Üniversitesi Vakfı Özel Okullar | OMÜ Vakfı Özel Okulları | www.omuvakfikolej.k12.tr
Ana Sayfa • İletişim 0 (362) 457 57 23 0 (362) 457 57 23
ATATÜRK KÖŞESİ
Facebook | Ondokuz Mayıs Üniversitesi Vakfı Özel Okullar | OMÜ Vakfı Özel Okulları Türkçe | Ondokuz Mayıs Üniversitesi Vakfı Özel Okullar | OMÜ Vakfı Özel Okulları English | Ondokuz Mayıs Üniversitesi Vakfı Özel Okullar | OMÜ Vakfı Özel Okulları
Ana Sayfa ANA SAYFA KURUMSAL KADROMUZ BAŞARILAR REHBERLİK AKADEMİK KOÇLUK OMÜ VAKFI
AKADEMİK KOÇLUK
Koçluk Nedir?
Görev Dağılımı
Görüşme Saatleri
Foto Galeri
Video Galeri
Yemek Listesi
AKADEMİK KOÇLUK // Koçluk Nedir? Geri »

KOÇLUK SİSTEMİ

A- PROJENİN AMACI:

Öğrencilerimizin

* Hazırcılıktan kurtulup kendi sorumluluklarını tanımasına

*Eksiklerini fark etmesine

*Başarı ve başarısızlıklarını görmesine yardımcı olur.

B- EĞİTİM KOÇUNUN GÖREVLERİ:

Eğitim Koçu, öğrencilerimizin ilgi ve yetenekleri ile isteklerini bir araya getirerek

*Okul başarısının yükselmesine yardımcı olma

*Sınav başarısının yükselmesine yardımcı olma

*Sınav ile ilgili kaygılarını ortadan kaldırmak amaçlı rehber öğretmenle birlikte çalışma başlatma

*Aile- okul iletişimindeki aksaklıkları gidermeye yardımcı olma

*Meslek seçiminde rehber öğretmenle birlikte çalışma başlatma

*Zamanı nasıl değerlendirmesiyle ilgili bilgi verme

*Ders çalışma programının takibini yapma

*Okul ve aile arasında köprü görevi yapma

Konularında bireysel ya da takım çalışması yaparak destek sağlamaktadır.

Öğrenci koçluğunun uygulandığı okullarda, akademik başarının yükseldiği ve disiplin problemlerinin büyük ölçüde ortadan kalktığı gözlenmiştir. Öğrenci koçluk sistemi; akademik başarıda, eğitim hedeflerinin yerine getirilmesinde, öğrenci problemlerinin çözümünde anahtar yöntemler sunar. Öğretmenlerin öğrencileriyle, ebeveynlerin çocuklarıyla iletişimlerinde pratik ve güçlü bir yol haritası verir.

ÖĞRENCİ KOÇLUĞUNUN KATKILARI

Okulun kazanımları:
• Okulun akademik ve sosyal başarısı yükselir.
• Öğrencilerde görülen disiplin problemleri büyük oranda ortadan kalkar.
• İçinde bulunduğumuz çağın tehlikeleri ve tehditleri önlenir.

• Yaratıcılığı ve başarıyı destekleyen eğitim ortamı yaratılır.
• Okulun rekabet gücü artar.

Öğrencilerin kazanımları:

• Öğrenmeyi öğrenir ve öğrenmeyi sever.
• Amaç ve hedef belirleme, projelendirme ve sonuçlandırma becerisi kazanır.
• Sorumluluk duygusu, iç disiplin ve özgüven gelişir.
• Problem çözme ve güçlüklerle baş etme yetenekleri artar.
• Kendini tanır ve kendini yönetmeyi öğrenir.

Öğretmenlerimiz koçluk desteği vererek onlara hem istedikleri her şeye vakit ayırmalarını sağlayacak hem de sosyal alanda destekleyerek hayatı daha iyi tanımalarına yardımcı olacaklardır. Eğitim Koçu hiçbir zaman rehber öğretmen olarak görülmemelidir.

ASIL SORUNUMUZ NEDİR?

Birçok öğrenci o küçük yaşlarına küçücük bedenlerine bakmadan gelecekle ilgili kaygılar yaşamaktadır. Hatta bu kaygılar ailelerimizin de katkılarıyla saplantılara dönüşmektedir. Başarı başarı başarı. Sadece bu öğretilmektedir bu küçücük bedenlere. Mutlu olmalarını hiç öğütlemeyiz onlara, sevdiğiniz mesleği yapmalısınız demeyiz. Sadece çalışmak başarmak yüksek not almak, yüksek puan almak. Sonuç bir sürü başarılı olduğu düşünülen ama mutsuz bir sürü doktor, öğretmen, mühendis, işletmeci, iktisatçı…

ÇÖZÜM NEDİR?

Bu sorunun çözümü ne okullar, ne dershaneler, ne özel derslerdir. Bu sorunun en önemli çözümü öğrencinin kendisidir. Ne yapmak istiyorsa onu yapmaya yönlendirilmelidir. İçindeki cevheri kendisi ortaya çıkarmalıdır. Öğrenci her şeyi kendisi yapmalıdır. İstediği mesleğe yönlenmeli ve yaşamaktan zevk almalıdır. Sosyal alanda da başarılı, uyumlu toplumla barışık olmalıdır.

Öğrenci Koçu Öğrenciyle Nasıl Çalışır?

Öğrenci koçu, öğrenciyle ortak belirledikleri gün ve saatte düzenli olarak bir araya gelir. İki haftada bir yapılan bu toplantılarda, öğrencinin akademik başarısı tartışılır. Öğrencinin rehber öğretmen tarafından düzenlenen çalışma programının takibi yapılır, soru takip çizelgeleri incelenir, sınav sonuçları değerlendirilir. Periyodik toplantılarda yapılan akademik takip sonucunda öğrenci koçları rehberlik servisine bilgi aktarımında bulunur. Gerekli görülen durumlarda rehber öğretmen ve öğrenci koçu birlikte öğrenciye yönelik çalışma başlatır.

Öğrenci Koçu ve Veli İletişimi Nasıl Olmalı?

Öğrenci koçu ile veli ortak belirledikleri gün ve saat doğrultusunda iki hafta da bir düzenli olarak görüşmelerini sürdürmelidir. Veli öğrencinin akademik durumu hakkında bütün bilgiye öğrenci koçlarından ulaşabilir, akademik bilginin dışındaki tüm konuların takibini de okul rehber öğretmenlerinden edinebilir.

OMÜ Vakfı Koleji Rehberlik Servisi

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Vakfı Özel Okullar | OMÜ Vakfı Özel Okulları | www.omuvakfikolej.k12.tr
Telefon : 0 (362) 457 57 23
+90 (362) 457 57 24
Faks : +90 (362) 457 57 84
E-Posta : info@omuvakfikolej.k12.tr
Adres : Ondokuz Mayıs Üniversitesi 55. Yıl ADEKA Eğitim Kampüsü Kurupelit (Rektörlük Yanı) Atakum / SAMSUN
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ondokuz Mayıs Üniversitesi Vakfı OMÜ Çocuk Üniversitesi ALO 147 e-Okul Yönetim Bilgi Sistemi Bilgi Edinme KursiyerNET
Sayfanın tüm tasarımsal ve içerik hakları Ondokuz Mayıs Üniversitesi Vakfı, OMÜ Vakfı Kolefi'ne aittir.
İzinsiz kullanımı durumunda tüm yasal haklarımız saklıdır.
Copyright © 2015 - Tüm Hakları Saklıdır