Öğrenci Bilgileri

Veli Bilgileri




MEDYA
Ondokuz Mayıs Üniversitesi VakfıKoleji

OMUÇEM Kursları Muhteşem Bir Sezona Başlıyor

ANA SAYFA | MEDYA | Güncel Haberler | 13 Şubat 2019 Çarşamba

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (OMÜÇEM) ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi Vakfı Koleji arasında “OMÜÇEM ve OMÜ Vakfı Koleji İşbirliği Protokolü” eğitim programları 2018-2019 eğitim ve öğretim yılı 2. dönem etkinlikleri başlıyor. Şimdiden yerinizi ayırtın...

OMUÇEM Kursları Muhteşem Bir Sezona BaşlıyorSayın Veli;
Açılacak olan kurslara rezervasyon yaptırmak için lütfen aşağıdaki bilgilendirme formunu okuduktan sonra en altta bulunan linkten ön talep formunu doldurunuz. Ön talep formu kesin kayıt değil reezervasyon niteliğindedir. Kesin kayıtlar başlayınca tarih ve şartlar hakkında sizleri bilgilendireceğiz.

■ ROBOTİK VE KODLAMA
(Dr. Öğr. Üyesi Polat Şendurur)
OMÜ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Polat Şendurur rehberliğinde; öğrencilerin problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi, kendi tasarım ve materyalini üretebilmeleri, kendi ihtiyaç ve ilgisi ölçüsünde uygulama geliştirmek, farklı çözüm stratejileri geliştirmek ve üretim sürecini analiz ederek geliştirme ve ürün oluşturma süreçleri işlenecektir. Robotik ve kodlama eğitimi ile problem çözme, planlı çalışma, geliştirme ve yeniden tasarlama ile uygulamanın test edilip dönütlerine göre süreci güncelleyebilmenin eğlenerek öğrenme ortamında yapılacağı kontrollü bir ortam sunulmaktadır.
1. Kur: Yeni başlayanlar için (4, 5, 6 ve 7. sınıflar)
2. Kur: 1. Kuru tamamlayan öğrenciler için
//Fiyat: 200 TL

■ RENKLERİN DÜNYASINA YOLCULUK (Öğr. Gör. Murat Ağçiçek)

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi / Güzel Sanatlar Bölümü Öğr. Gör. Murat Ağçiçek tarafından verilecek kursta öğrencilerin “Renklerin Dünyasına Yolculuk” projesi ile insanlık tarihi kadar eski bir eğilim olan çizgi ve resmi kullanarak, öğrencilerin kendilerini özgürce ifade edebilecekleri bir ortam sunup, kendilerini ve dünyayı keşfetmelerine yardımcı olmak planlanmaktadır. 

Bireysel ve grup çalışmalarıyla gelişimleri için çok önemli gördükleri ve kendilerini ifade eden motifleri kullanmalarına imkan sağlanacağı, kuru pastel, mono baskı, kolaj ve heykel çalışmalarıyla fırsat bulamadıkları alanlarda yaşayacakları tecrübelere rehberlik edilecektir.
1. Kur: Yeni başlayanlar için (3, 4 ve 5. sınıflar)
2. Kur: 1. Kuru tamamlayan öğrenciler için
//Fiyat: 200 TL

■ ORYANTRING (Dr. Öğr. Üyesi Elif Omca Çobanoğlu)

Oryantring eğitim kampında, outdoor education çalışmaları ile öğrencilerin bu kurs sayesinde kontrollü bir ortamda doğayla yüzleşme imkânı bulmaları, bireysel ilgi ve seviyelere göre bütün öğretim alanlarının akademik disiplinlere dönüştürülebilmesine imkan tanıma, hazır materyaller yerine kendilerini keşfetmelerine olanak sağlayacak ortam sunulması, doğal imkânlarla bireyselleştirilen eğitimlere tarih, coğrafya, sosyal bilimler ve fen bilimlerinin de ara disiplinler olarak dâhil edilmesi hedeflenmektedir. Katılımcılar için unutulmaz bir macera tecrübesi olmasının ötesinde, problem çözme yeteneklerini geliştirirken ekolojik felsefenin gelişimlerine çok önemli katkılarda bulunması, sosyal fobiler ve davranış haline dönüşmüş korkuların da bu kontrollü ve güvenilir deneyim ile üstesinden gelinmesi için uzman desteği verilecektir. Oryantring programlarında akşam ateşi, çadır kurup gece konaklamaya sanatsal performansların eşlik edeceği, her üç öğrenciye bir eğitmenin eşlik edeceği, velilerle önceden paylaşılacak programda kahvaltı, öğlen ve akşam yemeklerinin yerel ve doğal ürünlerden tercih edileceği ve özenle seçilmiş yerlerden temin edileceği, sabah sporu gibi etkinliklerle çok eğlenceli bir doğa etkinliği hazırlanmıştır.

OMÜÇEM AKADEMİK KAMP PROGRAMI

1. GÜN

Saat

Etkinlik

10.00

Nebiyan Yaylası’na Varış

10.15 – 11.00

Alan Tanıtımı ve Oryantasyon

11.00 – 12.30

Çadırımı Kuruyorum (Etkinlik)

12.30 – 13.30

Öğle Yemeği

13.30 – 17.00

Doğada Yürüyüş ve Fen Öğreniyorum (Etkinlik)

17.30 – 18.00

Kamp Ateşine Hazırlık

18.00 – 18.30

Serbest Zaman

18.30 – 19.30

Akşam Yemeği

19.30 – 20.30

Doğada Ses ve Vücut Esnetme (Etkinlik)

20.30 – 22.30

Performans Sunumu (Etkinlik)

22.30 – 24.00

Astronomi Eğitimi

24.00

Yatma

 

2. GÜN

Saat

Etkinlik

08.00

Kalkış

08.00 – 08.30

Sabah Sporu

08.30 – 09.15

Kahvaltı

09.15 – 10.00

Doğada Yön Bulma (Etkinlik)

10.00 – 11.00

Oryantring (Etkinlik)

11.00 – 12.30

Doğada Görsel Sanatlar (Biçimlendirme Etkinliği)

12.30 – 13.30

Öğle Yemeği

13.30 – 15.00

Ağaç Tırmanışı (Kişisel Gelişim Etkinliği)

15.00 – 16.00

Doğada Matematik (Temel Matematik Etkinliği)

16.00 – 16.30

Yansıtma

16.30 – 17.00

Çadırımı Topluyorum

17.15

Nebiyan Yaylası’ndan Ayrılış

























//Fiyat: 350 TL

■ YARATICI DRAMA İLE MATEMATİK (Dr. Öğr. Üyesi Esen Ersoy)

Birinci Atölye: “Yaratıcı Drama Yöntemi ile Etkinlik İletişim”

Etkinliğin Amacı: Katılımcıların proje sürecinde birbirlerini tanımaları ve birbirileri ile rahat bir şekilde iletişime geçebilmelerini sağlamaktır.

Etkinliğin Konusu: Katılımcıların yaratıcı drama öğretim yöntemi ile doğaçlama ve canlandırma süreçlerine katılarak birbirlerini tanımaları ve etkili iletişimi sağlayabilmeleri temeldir.

Etkinliğin Nasıl Yapıldığı: Tanışma oyunları ile başlayan etkinlik çeşitli canlandırmalar ile tamamlanacaktır. Süreçte katılımcıların yaratıcılıkları, problem çözme becerileri, karar verme becerilerine yönelik canlandırma ve değerlendirmeler yer almaktadır.

İkinci Atölye: “Yaratıcı Drama Yöntemi ile Kesirleri Öğreniyorum-I”

Etkinliğin Amacı: Katılımcıların kesirleri sıralama ve karşılaştırma kazanımını elde etmeleri sağlanacaktır.

Etkinliğin Konusu: “Kesirleri sıralar ve karşılaştırır.” Kazanımına yönelik olarak yaratıcı drama öğretim yöntemi ile oyunsu süreçler ile kalıcı öğrenmeler elde etmeleri sağlanacaktır.

Etkinliğin Nasıl Yapıldığı: Planlanan etkinlikte Çılgın Çember Oyunu, Pay-Payda Oyun, Kesir Oyunu ve Kesir Dansı adlı oyunlar oynanarak ısınma aşaması gerçekleştirilecektir. Isınma aşamasının sonunda, çeşitli canlandırmalar ile pay ve payda kavramlarının öğrencilere hatırlatılması ve kesir seti takımından yola çıkılarak kesrin değerinin hissettirilmesi amaçlanmaktadır. Süreçte kesirleri karşılaştırma ve sıralama aşamalarına yönelik çeşitli etkinlikler yapılacaktır.

 

Üçüncü Atölye: “Yaratıcı Drama Yöntemi ile Kesirleri Öğreniyorum-II”

Etkinliğin Amacı: Kesirlerde toplama ve çıkarma işlemini öğretmek

Etkinliğin Konusu: “Kesirlerle toplama ve çıkma işlemini yapar.” Kazanımına yönelik yaratıcı drama atölye planı ile etkili matematik öğretimi gerçekleştirilecektir.

Etkinliğin Nasıl Yapıldığı: Isınma oyunları oynandıktan sonra dramatik anı içeren çeşitli canlandırmalar planlanmıştır. Katılımcılar ile uçurtma yapımı için gerekli oranlar üzerinde canlandırmalar yapılacaktır. Farklı renk ve sayıda uçurtmanın yapımı için kesir değerleri üzerinde tartışmaya gidilen süreç kazanımın anlaşılması için kolaylık sağlayacaktır.

Dördüncü Atölye: “Yaratıcı Drama Yöntemi ile Matematiği Keşfediyorum”

Etkinliğin Amacı: Pisagor’un matematiğe katkılarını kavratmak.

Etkinliğin Konusu: Pisagor’un matematiğe yönelik çalışmalarının yaratıcı drama yöntemi ile öğretilmesidir.

Etkinliğin Nasıl Yapıldığı: Isınma aşamasında şeklini bul, tan oyunu, rengini söyle gibi çeşitli matematiksel oyunlar ile sürece yönelik hazırlıklar tamamlanacaktır. Canlandırma aşamasında Pisagor’un hayatından örneklere ait çeşitli doğaçlamalar yapılacaktır. Pisagor teoremi üzerine yapılan doğaçlamaların sonunda katılımcılar bilgilendirileceklerdir.

Çalışma takvimi

Atölye Adı

Tarih

Yer

Saat-Süre

Birinci Atölye

23.02.2019

OMÜ Vakfı Koleji Spor Salonu

09.00-13.00 (4 saat)

İkinci Atölye

02.03.2019

OMÜ Vakfı Koleji Spor Salonu

09.00-13.00 (4 saat)

Üçüncü Atölye

09.03.2019

OMÜ Vakfı Koleji Spor Salonu

09.00-12.00 (3 saat)

Dördüncü Atölye

10.03.2019

OMÜ Vakfı Koleji Spor Salonu

09.00-13.00 (4 saat)


//Fiyat: 300 TL


ÖN TALEP FORMU İÇİN TIKLAYINIZ