■ RENKLERİN DÜNYASINA YOLCULUK (Öğr. Gör. Murat Ağçiçek)
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi / Güzel Sanatlar Bölümü Öğr. Gör. Murat Ağçiçek tarafından verilecek kursta öğrencilerin “Renklerin Dünyasına Yolculuk” projesi ile insanlık tarihi kadar eski bir eğilim olan çizgi ve resmi kullanarak, öğrencilerin kendilerini özgürce ifade edebilecekleri bir ortam sunup, kendilerini ve dünyayı keşfetmelerine yardımcı olmak planlanmaktadır.
Bireysel ve grup çalışmalarıyla gelişimleri için çok önemli gördükleri ve kendilerini ifade eden motifleri kullanmalarına imkan sağlanacağı, kuru pastel, mono baskı, kolaj ve heykel çalışmalarıyla fırsat bulamadıkları alanlarda yaşayacakları tecrübelere rehberlik edilecektir.
1. Kur: Yeni başlayanlar için (3, 4 ve 5. sınıflar)
2. Kur: 1. Kuru tamamlayan öğrenciler için
//Fiyat: 200 TL
■ ORYANTRING (Dr. Öğr. Üyesi Elif Omca Çobanoğlu)
Oryantring eğitim kampında, outdoor education çalışmaları ile öğrencilerin bu kurs sayesinde kontrollü bir ortamda doğayla yüzleşme imkânı bulmaları, bireysel ilgi ve seviyelere göre bütün öğretim alanlarının akademik disiplinlere dönüştürülebilmesine imkan tanıma, hazır materyaller yerine kendilerini keşfetmelerine olanak sağlayacak ortam sunulması, doğal imkânlarla bireyselleştirilen eğitimlere tarih, coğrafya, sosyal bilimler ve fen bilimlerinin de ara disiplinler olarak dâhil edilmesi hedeflenmektedir. Katılımcılar için unutulmaz bir macera tecrübesi olmasının ötesinde, problem çözme yeteneklerini geliştirirken ekolojik felsefenin gelişimlerine çok önemli katkılarda bulunması, sosyal fobiler ve davranış haline dönüşmüş korkuların da bu kontrollü ve güvenilir deneyim ile üstesinden gelinmesi için uzman desteği verilecektir. Oryantring programlarında akşam ateşi, çadır kurup gece konaklamaya sanatsal performansların eşlik edeceği, her üç öğrenciye bir eğitmenin eşlik edeceği, velilerle önceden paylaşılacak programda kahvaltı, öğlen ve akşam yemeklerinin yerel ve doğal ürünlerden tercih edileceği ve özenle seçilmiş yerlerden temin edileceği, sabah sporu gibi etkinliklerle çok eğlenceli bir doğa etkinliği hazırlanmıştır.
OMÜÇEM AKADEMİK KAMP PROGRAMI |
|
1. GÜN
|
|
Saat |
Etkinlik |
10.00 |
Nebiyan Yaylası’na Varış |
10.15 – 11.00 |
Alan Tanıtımı ve Oryantasyon |
11.00 – 12.30 |
Çadırımı Kuruyorum (Etkinlik) |
12.30 – 13.30 |
Öğle Yemeği |
13.30 – 17.00 |
Doğada Yürüyüş ve Fen Öğreniyorum (Etkinlik) |
17.30 – 18.00 |
Kamp Ateşine Hazırlık |
18.00 – 18.30 |
Serbest Zaman |
18.30 – 19.30 |
Akşam Yemeği |
19.30 – 20.30 |
Doğada Ses ve Vücut Esnetme (Etkinlik) |
20.30 – 22.30 |
Performans Sunumu (Etkinlik) |
22.30 – 24.00 |
Astronomi Eğitimi |
24.00 |
Yatma |
|
|
2. GÜN
|
|
Saat |
Etkinlik |
08.00 |
Kalkış |
08.00 – 08.30 |
Sabah Sporu |
08.30 – 09.15 |
Kahvaltı |
09.15 – 10.00 |
Doğada Yön Bulma (Etkinlik) |
10.00 – 11.00 |
Oryantring (Etkinlik) |
11.00 – 12.30 |
Doğada Görsel Sanatlar (Biçimlendirme Etkinliği) |
12.30 – 13.30 |
Öğle Yemeği |
13.30 – 15.00 |
Ağaç Tırmanışı (Kişisel Gelişim Etkinliği) |
15.00 – 16.00 |
Doğada Matematik (Temel Matematik Etkinliği) |
16.00 – 16.30 |
Yansıtma |
16.30 – 17.00 |
Çadırımı Topluyorum |
17.15 |
Nebiyan Yaylası’ndan Ayrılış |
//Fiyat: 350 TL
■ YARATICI DRAMA İLE MATEMATİK (Dr. Öğr. Üyesi Esen Ersoy)
Birinci Atölye: “Yaratıcı Drama Yöntemi ile Etkinlik İletişim”
Etkinliğin Amacı: Katılımcıların proje sürecinde birbirlerini tanımaları ve birbirileri ile rahat bir şekilde iletişime geçebilmelerini sağlamaktır.
Etkinliğin Konusu: Katılımcıların yaratıcı drama öğretim yöntemi ile doğaçlama ve canlandırma süreçlerine katılarak birbirlerini tanımaları ve etkili iletişimi sağlayabilmeleri temeldir.
Etkinliğin Nasıl Yapıldığı: Tanışma oyunları ile başlayan etkinlik çeşitli canlandırmalar ile tamamlanacaktır. Süreçte katılımcıların yaratıcılıkları, problem çözme becerileri, karar verme becerilerine yönelik canlandırma ve değerlendirmeler yer almaktadır.
İkinci Atölye: “Yaratıcı Drama Yöntemi ile Kesirleri Öğreniyorum-I”
Etkinliğin Amacı: Katılımcıların kesirleri sıralama ve karşılaştırma kazanımını elde etmeleri sağlanacaktır.
Etkinliğin Konusu: “Kesirleri sıralar ve karşılaştırır.” Kazanımına yönelik olarak yaratıcı drama öğretim yöntemi ile oyunsu süreçler ile kalıcı öğrenmeler elde etmeleri sağlanacaktır.
Etkinliğin Nasıl Yapıldığı: Planlanan etkinlikte Çılgın Çember Oyunu, Pay-Payda Oyun, Kesir Oyunu ve Kesir Dansı adlı oyunlar oynanarak ısınma aşaması gerçekleştirilecektir. Isınma aşamasının sonunda, çeşitli canlandırmalar ile pay ve payda kavramlarının öğrencilere hatırlatılması ve kesir seti takımından yola çıkılarak kesrin değerinin hissettirilmesi amaçlanmaktadır. Süreçte kesirleri karşılaştırma ve sıralama aşamalarına yönelik çeşitli etkinlikler yapılacaktır.
Üçüncü Atölye: “Yaratıcı Drama Yöntemi ile Kesirleri Öğreniyorum-II”
Etkinliğin Amacı: Kesirlerde toplama ve çıkarma işlemini öğretmek
Etkinliğin Konusu: “Kesirlerle toplama ve çıkma işlemini yapar.” Kazanımına yönelik yaratıcı drama atölye planı ile etkili matematik öğretimi gerçekleştirilecektir.
Etkinliğin Nasıl Yapıldığı: Isınma oyunları oynandıktan sonra dramatik anı içeren çeşitli canlandırmalar planlanmıştır. Katılımcılar ile uçurtma yapımı için gerekli oranlar üzerinde canlandırmalar yapılacaktır. Farklı renk ve sayıda uçurtmanın yapımı için kesir değerleri üzerinde tartışmaya gidilen süreç kazanımın anlaşılması için kolaylık sağlayacaktır.
Dördüncü Atölye: “Yaratıcı Drama Yöntemi ile Matematiği Keşfediyorum”
Etkinliğin Amacı: Pisagor’un matematiğe katkılarını kavratmak.
Etkinliğin Konusu: Pisagor’un matematiğe yönelik çalışmalarının yaratıcı drama yöntemi ile öğretilmesidir.
Etkinliğin Nasıl Yapıldığı: Isınma aşamasında şeklini bul, tan oyunu, rengini söyle gibi çeşitli matematiksel oyunlar ile sürece yönelik hazırlıklar tamamlanacaktır. Canlandırma aşamasında Pisagor’un hayatından örneklere ait çeşitli doğaçlamalar yapılacaktır. Pisagor teoremi üzerine yapılan doğaçlamaların sonunda katılımcılar bilgilendirileceklerdir.
Çalışma takvimi
Atölye Adı |
Tarih |
Yer |
Saat-Süre |
Birinci Atölye |
23.02.2019 |
OMÜ Vakfı Koleji Spor Salonu |
09.00-13.00 (4 saat) |
İkinci Atölye |
02.03.2019 |
OMÜ Vakfı Koleji Spor Salonu |
09.00-13.00 (4 saat) |
Üçüncü Atölye |
09.03.2019 |
OMÜ Vakfı Koleji Spor Salonu |
09.00-12.00 (3 saat) |
Dördüncü Atölye |
10.03.2019 |
OMÜ Vakfı Koleji Spor Salonu |
09.00-13.00 (4 saat) |
//Fiyat: 300 TL
ÖN TALEP FORMU İÇİN TIKLAYINIZ