■ YARATICI DRAMA İLE MATEMATİK
Birinci Atölye: “Yaratıcı Drama Yöntemi ile Etkinlik İletişim”
Etkinliğin Amacı: Katılımcıların proje sürecinde birbirlerini tanımaları ve birbirileri ile rahat bir şekilde iletişime geçebilmelerini sağlamaktır.
Etkinliğin Konusu: Katılımcıların yaratıcı drama öğretim yöntemi ile doğaçlama ve canlandırma süreçlerine katılarak birbirlerini tanımaları ve etkili iletişimi sağlayabilmeleri temeldir.
Etkinliğin Nasıl Yapıldığı: Tanışma oyunları ile başlayan etkinlik çeşitli canlandırmalar ile tamamlanacaktır. Süreçte katılımcıların yaratıcılıkları, problem çözme becerileri, karar verme becerilerine yönelik canlandırma ve değerlendirmeler yer almaktadır.
İkinci Atölye: “Yaratıcı Drama Yöntemi ile Kesirleri Öğreniyorum-I”
Etkinliğin Amacı: Katılımcıların kesirleri sıralama ve karşılaştırma kazanımını elde etmeleri sağlanacaktır.
Etkinliğin Konusu: “Kesirleri sıralar ve karşılaştırır.” Kazanımına yönelik olarak yaratıcı drama öğretim yöntemi ile oyunsu süreçler ile kalıcı öğrenmeler elde etmeleri sağlanacaktır.
Etkinliğin Nasıl Yapıldığı: Planlanan etkinlikte Çılgın Çember Oyunu, Pay-Payda Oyun, Kesir Oyunu ve Kesir Dansı adlı oyunlar oynanarak ısınma aşaması gerçekleştirilecektir. Isınma aşamasının sonunda, çeşitli canlandırmalar ile pay ve payda kavramlarının öğrencilere hatırlatılması ve kesir seti takımından yola çıkılarak kesrin değerinin hissettirilmesi amaçlanmaktadır. Süreçte kesirleri karşılaştırma ve sıralama aşamalarına yönelik çeşitli etkinlikler yapılacaktır.
Üçüncü Atölye: “Yaratıcı Drama Yöntemi ile Kesirleri Öğreniyorum-II”
Etkinliğin Amacı: Kesirlerde toplama ve çıkarma işlemini öğretmek
Etkinliğin Konusu: “Kesirlerle toplama ve çıkma işlemini yapar.” Kazanımına yönelik yaratıcı drama atölye planı ile etkili matematik öğretimi gerçekleştirilecektir.
Etkinliğin Nasıl Yapıldığı: Isınma oyunları oynandıktan sonra dramatik anı içeren çeşitli canlandırmalar planlanmıştır. Katılımcılar ile uçurtma yapımı için gerekli oranlar üzerinde canlandırmalar yapılacaktır. Farklı renk ve sayıda uçurtmanın yapımı için kesir değerleri üzerinde tartışmaya gidilen süreç kazanımın anlaşılması için kolaylık sağlayacaktır.
Dördüncü Atölye: “Yaratıcı Drama Yöntemi ile Matematiği Keşfediyorum”
Etkinliğin Amacı: Pisagor’un matematiğe katkılarını kavratmak.
Etkinliğin Konusu: Pisagor’un matematiğe yönelik çalışmalarının yaratıcı drama yöntemi ile öğretilmesidir.
Etkinliğin Nasıl Yapıldığı: Isınma aşamasında şeklini bul, tan oyunu, rengini söyle gibi çeşitli matematiksel oyunlar ile sürece yönelik hazırlıklar tamamlanacaktır. Canlandırma aşamasında Pisagor’un hayatından örneklere ait çeşitli doğaçlamalar yapılacaktır. Pisagor teoremi üzerine yapılan doğaçlamaların sonunda katılımcılar bilgilendirileceklerdir.
Çalışma takvimi
Atölye Adı |
Tarih |
Yer |
Saat-Süre |
Birinci Atölye |
23.02.2019 |
OMÜ Vakfı Koleji Spor Salonu |
09.00-13.00 |
İkinci Atölye |
02.03.2019 |
OMÜ Vakfı Koleji Spor Salonu |
09.00-13.00 |
Üçüncü Atölye |
09.03.2019 |
OMÜ Vakfı Koleji Spor Salonu |
09.00-12.00 |
Dördüncü Atölye |
10.03.2019 |
OMÜ Vakfı Koleji Spor Salonu |
09.00-13.00 |
KAYIT İŞLEMİ NASIL YAPILIR?
300 TL olan kurs ücretini aşağıda bilgileri verilen hesaba yatırıp dekontu okula teslim ediniz.
YARATICI DRAMA İLE MATEMATİK ÖĞRETİMİ KURSU KAYIT ÜCRETİ YATIRMA BİLGİLERİ |
|
HESAP ADI (ALICI ADI SOYADI / TÜZEL KİŞİLİK-KURUM ADI): |
OMÜ Döner Sermaye Saymanlığı |
BANKA ADI: |
T.C ZİRAAT BANKASI / 19 Mayıs Ün. Şubesi |
HESAP NO: |
9712395-5125 |
IBAN NO: |
TR 730001001479097123955125 |
AÇIKLAMA: |
OMÜÇEM-ÖĞRENCİ ADI SOYADI-MATEMATİK |